فارنزیک - کشف جرائم رایانه ای و سایبری

فارنزیک - کشف جرائم رایانه ای و سایبری

شناسایی آسیب ها و تهدیدات فن آوری اطلاعات و ارتباطات با دانش فارنزیک در فضای سایبر - مرجع مقالات و خاطرات در خصوص فارنزیک در فضای مجازی
فارنزیک - کشف جرائم رایانه ای و سایبری

فارنزیک - کشف جرائم رایانه ای و سایبری

شناسایی آسیب ها و تهدیدات فن آوری اطلاعات و ارتباطات با دانش فارنزیک در فضای سایبر - مرجع مقالات و خاطرات در خصوص فارنزیک در فضای مجازی

ماموریت آقای الف (2)


قسمت دوم

هوای امروز بسیارگرم بود با همکارا یه عادتی که پیداکرده ایم اینه که ماموریت های بیرون از اداره را می اندازیم اول صبح یا عصر.اینطوری به نظرم کارها بهتر انجام می شه.البته کارهای اظطراری قضیه اش فرق می کنه .


طبق هماهنگی که شده بود تبلت امید را برای ساعاتی در اختیار داشتم تازه لپتاپ اداریم رو فرمت کرده بودم اول صبح بود و یک کار دوست داشتنی دیگه از فارنزیک شروع شده بود .


یک بکپ آپ ویژه از درایو c   روی درایو h لپ تاپم دارم با اینکه توی تمام سخنرانی ها و جلسات به همه می گم از آنتی ویروس به روز استفاده کنند اما خودم کمتر توی بخش فارنزیک به این اعتقاد دارم  یه دلیلش اینه که برای کاربران عادی که سالی و یا حتی چند سالی یک بار ویندوزشون رو عوض می کنند به روز نگه داشتن سیستم عامل  و  آنتی ویروس عقلانیه اما روی لپ تاپ خودم  روش دیگه ای رو می پسندم.


خوبی بک آپ گرفته شده اینه که ظرف 45 ثانیه یک ویندوز کامل رو بر می گردونه با تمام درایورها و برنامه های کاربردی داخل اون.بعضی وقتا پاک کردن یک برنامه بیشتر از این طول می کشه. در نظر بگیریدقبلا با همین دستگاه کارهای مختلف دیگه ای رو انجام دادید اگه بخواهید از شر نرم افزارهای اضافی و.... راحت بشوید حداقل تمیز کردن سیستم عاملتون نیم ساعت زمان می بره خوب این چه کاریه با یک دستور توی 45 ثانیه ویندوز به قدری پاک می شه که می شه اونطرفشو دید!!


خوب شاید سوالی پیش بیاد که چگونه همچین بک آپی را بگیریم.نرم افزارهای مختلفی برای این کار وجود داره من شخصا نرم افزار acronis true image  را خیلی دوست دارم هم محیطش دوستانه است و هم اینکه توی این چندسالی که من ازش استفاده می کنم راضی هستم.


البته با این نرم افزار کارهای زیاد دیگه ای هم می تونید انجام بدید که سر فرصت حتما باز می کنم. گرفتن بک آپ متناسب با طرفیت هاردتون معمولا حداکثر 10 دقیقه طول می کشه یعنی یک بار برای همیشه . تازمانیکه نخواهید سیستم عامل رایانه را عوض کنید صدها بار می تونید از این فایل استفاده کنید .

اگر سیستم عاملتون رو هم عوض کردید یک ده دقیقه دیگه وقت می ذارید همین




ادامه دارد...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.